مدیریت امور پردیس های استان البرز

دکتر خنیفر در پاسداشت مقام معلم و اختتامیه نکوداشت یکصدمین سال تربیت معلم:


خیز بلند ملت ها و رسیدن به اوج ها از آموزش کارآمد، مهارت ورزی و کارآفرینی و اغتنام فرصت ها با حفظ اصالت ها است

دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان در آیین اختتام نکوداشت یکصد سال تربیت معلم و بزرگداشت مقام معلم که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به تکریم و پاسداشت هفته بزرگداشت معلم و تربیت معلم در13 و 14 اردیبهشت، گفت: این دو روز تکریم معلمانی است که دلی سخن پذیر و سخنانی دلپذیر دارند و نکوداشت تربیت معلمی است که تبلور امروزی آن در دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است.

وی با بیان اینکه جز هنر، دانش، معلمی و خدمت به خلق که سر آفرینش هستند هیچ منزلتی جاودانه نیست، خاطر نشان کرد: نام و اوازه تعلیم و معلمی امتداد نام جبرئیل امین است، رسالتی نیکو و پیامبرانه .

دکتر خنیفر در ادامه با پاسداشت حضور ارزشمند رهبر معظم انقلاب در 19 اردیبهشت 97 در جمع خانواده آموزش و پرورش و میزبانی دانشگاه های معلم پرور فرهنگیان و شهید رجایی و تقدیر از حضور رییس جمهور و وزیر اموزش و پرورش در پاسداشت معلم و جایگاه آنان، تصریح کرد: معلم سپاس مند احترام کنندگان به مقام معلم است، معلم در تاریخ همیشه ایستاده و با قامت افراشته، روشنی بخش بوده است، معلم، چراغ راه و رسم آن خاموشی نیست.

وی با اشاره به پیشینه تاسیس معلم و دیرینگی کار تعلیم و تربیت در کشور، افزود: ملت ایران ملتی اهل کتاب، تحقیق و تفحص بودند، ملتی که همواره به دنبال آرمان بود و اسلام ما را به اصل وصل کرد، امروز تمام دنیا از ابرقدرت شدن ایران می ترسد زیرا این کشور ظرفیت ابر قدرت شدن را دارد.

رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در سال گذشته 25 هزار دانشجو معلم و 17 هزار مهارت اموز جذب این دانشگاه شد، افزود: تلاش می کنیم تا در سال آتی نیز 55 هزار دانشجو پذیرش کنیم و با ادامه این مسیر می توانیم تا سال های 1401-1403 کف نیاز اموزش و پرورش به معلم را رفع کنیم.

وی با تاکید بر کیفیت در کنار کمیت بر لزوم بهسازی و نوسازی، خوابگاه ها، کلاس های درس و ارتقاء کیفی امکانات اشاره و اظهار کرد: بازنگری متون، آغاز تولید متون الکترونیکی، غنی سازی برنامه های فرهنگی ازجمله با جشنواره رویش و جشنواره هایی از این دست، تقویت پژوهش، عضویت دانشگاه در میان دانشگاه های جهان اسلام، تقویت نظارت و ارزیابی، اعطاء فرصت مطالعاتی و اعزام استادان به دیگر کشورها، دیدار استادان تربیت معلم کشور ها از تربیت معلم ایران و... از اقدامات صورت گرفته برای ارتقاء کیفی است.

دکتر خنیفر، با بیان اینکه آخرین فرصت برای رشد و تحول، معلمی و تکریم جایگاه معلمی است، گفت: هیچ کشوری با دارایی رشد نکرد و با ای کاش درست نشد، در 7 دهه اخیر خیز بلند ملت ها و رسیدن به اوج ها و افق های روشن  از آموزش کارآمد، مهارت ورزی و کارآفرین و اغتنام فرصت ها با حفظ اصالت ها است.

وی با اشاره به  تدوین 6 عنوان کتاب  در نکوداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم، خاطر نشان کرد: راه اندازی موزه جامع و فاخر تربیت معلم اقدامی ارزشمند سات که باید در استان ها و به صورت مرکزی در تهران مکانی برای ان جانمایی و دائمی شود.

رییس دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر آموزش فاخر برای داشتن معلمانی فرهیخته، ابراز امیدورای کرد: تربیت معلم و تعلیم و تربیت اولویت، اهتمام جدی و دغدغه قاطبه جامعه باشد


نظرات کاربران