برگزاری کرسی ترویجی با عنوان نقش معلمان و شاگردان مدارس جدید در انقلاب مشروطه ایران
--------------------------------------------------------------------------------
یکصد و بیست و نهمین کرسی ترویجی دانشگاه فرهنگیان با عنوان « نقش معلمان و شاگردان مدارس جدید در انقلاب مشروطه ایران» با ارائه جناب آقای دکتر محمود محمدی عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان البرز در روز 2 اسفند ماه 1400 ساعت 10 برگزار گردید. در ابتدای جلسه دکتر فتحی مدیر جلسه ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برپائی کرسی ترویجی خصوصا معاونت پژوهشی دانشگاه فرهنگیان و دکتر احدزاده مدیر پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان البرز و سرکارخانم دکتر الباد کارشناس پژوهش، به بیان موضوع کرسی و نقطه نظرات دکتر محمدی پرداخت. سپس دکتر محمدی به شکل مبسوط در مورد ایده محوری و فرضیات و یافته های پژوهش خود توضیح دادند و مهم ترین یافته پژوهش خود را تأیید نقش موثر معلمان و شاگردان مدارس جدید ایران در شکل گیری مبادی فکری و پیشبرد مقاصد اجتماعی و سیاسی انقلاب مشروطه بیان نمودند. دکتر صالحی ناقد داخلی کرسی ضمن تقدیر از تدوین چنین پژوهشی و بیان نقاط قوت آن، مهم ترین نقد های پژوهش را در کلی گوئی و استناد به برخی مآخذ ضعیف دانسته و به عنوان پیشنهاد، تبیین جزئی تعداد و نوع پراکندگی مدارس جدید و ترکیب اجتماعی معلمان و شاگردان را مطرح نمودند. در ادامه دکتر سیدحسن شجاعی دیوکلائی عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران به عنوان ناقد خارجی کرسی، نقطه نظرات خویش را در مورد موضوع بیان نمودند. ایشان ضمن بیان تدوین ایده کلیدی پژوهش به عنوان نکته برجسته کرسی و جسارت علمی پژوهشگر به عنوان نقاط قوت، مهم ترین نقدی که بر کرسی وارد است را ضعف منابع و به ویژه قلت اسناد مورد رجوع و کلی بودن ایده بیان نموده و به عنوان پیشنهاد تعدادی منابع و اسناد معتبر و مرتبط را معرفی نمودند. دکترمحمدی در فرصت پایانی برای دفاع از موضوع پژوهش خود، از ایده اصلی پژوهش و توجه به جزئیات مرتبط با موضوع یاد نموده و ضمن سپاس از ناقدان محترم در مورد کیفیت منابع و اسناد مورد رجوع نیز توضیحاتی دادند. در پایان جلسه دکتر فتحی ضمن جمع بندی نظرات ارائه دهنده و ناقدان از شرکت کنندگان در جلسه تشکر نمودند. جلسه ساعت 11:30 با ذکر صلوات به پایان رسید.